Arduino ve SD KArt Modülünü Kullanarak Ses Dosyası Oynatma

Merhaba arkadaşlar;

Bugün sizler ile kızımın oyun halısı için yaptığın daha doğrusu bozulan oyuncağını tamir ettiğim çalışmanın videosunu ve tüm çalışma detaylarını paylaşacağım.

Resimde Görülen oyuncağımızın kendi içinde ayarlanmış ses oynatan ve motoru döndüren bir elektronik devresi vardı. Bu halıyı kızımız doğunca Teyzesi hediye etti. tabi sıfır ürün değildi. ilk aldığımızda motor çalışmadığı için oyuncaklar dönmüyor, sadece ses çalıyordu. tabi sesin de seviyesi çok düşüktü. 3 adet AAA pil ile(yani 4.5 Volt) çalışmakta olan oyuncağımıza motoru ve sesi için yeteri kadar enerji gitmiyodur diyerek Bilgisyar adaptöründen üstünde yazan değerlere bakmadan besleme yapınca elektronik kartını yaktım. Allah'tan adaptöre bir şey olmadı. :D 
Tabi hanım oyuncak bozulunca bir homurdanma bir tripler felan, dedim hatun sen merak etme ben bunu eskisinden güzel yapıcam hem ses çalıcak hem motor dönecek deyip işe koyulduk. 

Yapacağım devre için bana lazım olan ekipmanları önce tasarladım. pil yuvasının altındaki kullanılabilir alan dar olduğundan arduino uno kullanamazdım. onun yerine nano yada mini almalıydım. Arduino mini almış olsaydım daha zahmetsiz bir ekilde halledebilirdim ama projenin son hali ile Arduino nano kullanmam daha mantıklı oldu.

Tarihçesini bu kadar anlattıktan sonra projemize geçebilir. Öncelikle malzeme listeni vereyim;

Sarf Malzemeler:

1. Arduino Nano (15-20 TL)
2. Arduino için SD kart modülü(10 TL)
3. SD kart (15-20 TL)(Boyutu çok önemli değil elinizde kullanmadığınız eski sağlam kartlarda olabilir içine muzik dosyası atacağız.)
4. DC motor (oyun halısında mevcut olduğundan para vermedim.)
5. Hoparlör (oyun halısında mevcut olduğundan para vermedim.)
6. bir miktar çok telli 0.75 mm yada 0.5 mm kablo ( yaklaşık 1.5 metre Data 8 kablosunun bizim evin yanındaki elektrikçiden 1 TL ye aldım)
7. Lehim teli (1-5 TL)
8. 1 adet 2N3904 NPN Transistör(0.25 TL)(Bu elemanı hoparlörden daha çok ses çıksın diye kullandım kullanmasanız da olur.)

Demirbaş Malzemeler:

1. Lehim Makinesi
2. Tornavida
3. Yan keski ya da Pense 

Malzemelerimiz bu kadar. Arduino için kullanacağımız malzemeleri çeşitli siteler üzerinden uzak doğu ülkelerinden alabilirsiniz. Fakat size ulaşması zaman alacaktır. Ayrıca gelen malın hasarlı ve ya yanlış olması durumunda birazcık yabancı dile ihtiyaç duyabilirsiniz.

Oyun halısının üstündeki mekanizma çok rahat çıkabiliyor. Çıkardıktan sonra 8 adet yıldız vidayı gevşeterek pil yuvasının altındaki kullanacağımız saklı alana ulaşmış oluyoruz. Projenin fritzing üstündeki bağlantılarını resimde görebilirsiniz.
sd kart ardunio devresi board
SD Kart Modülü için Arduinoya bağlanacak bacaklar ise;

Aruino Uno ile aynı bacakları kullanıyoruz üzerindeki işlemci aynı olduğu için yalnız ben projemde CS pinini 4 numaralı dijital pine bağladım ve bunu da kodu yazarken belirtim. sizde herhangi bir PVM destekli digital pine bağlayabilirsiniz yalnız 9 dışında. Çünkü kullanacağımız kütüphanede 9 numaralı digital pini hoparlör için çıkış olarak belirtmişler bunun için kodda 9 numaralı pin ile alakalı hiç bir şey yapmayacağız.

Projenin Videosuna bakacak olursak;

 Projemizde SimpleSDAudio.h kütüphanesini kullanıyoruz. indirmek için buraya tıklayın.

Kodlarımız:

#include < SimpleSDAudio.h >
  
void setup()
  
 SdPlay.setSDCSPin(4); // sd kart cs pini
  
 if (!SdPlay.init(SSDA_MODE_FULLRATE | SSDA_MODE_MONO | SSDA_MODE_AUTOWORKER))
 {
 while(1); 
 } 
  
 if(!SdPlay.setFile("muzik.wav")) // müzik dosyasının adı
 {
 while(1); //dosya bulunamassa durdur

 } 
}
  
void loop(void) {
  
 SdPlay.play(); // seçilen dosyayı çal
  
 while(!SdPlay.isStopped()) { // müzik bittiğinde tekrar çal
 ; 
 }
}


İyi Eylenceler Kolay Gelsin

Hiç yorum yok:

Blogger tarafından desteklenmektedir.